Możliwość automatycznego zamawiania reklam, które zapewnią dotarcie do wybranej grupy klientów z odpowiednio sformatowaną reklamą to szybki sposób na uzyskanie oczekiwanych efektów prowadzonych kampanii. Takie możliwości zapewnia rtb marketing, gdzie powierzchnie reklamowe mogą być kupowane w modelu aukcyjnym. Jednocześnie aukcja zapewnia zakup w czasie rzeczywistym, czyli dokładnie w momencie, gdy użytkownik Internetu wyświetla stronę, na której znajdzie się reklama.
Korzyści, które mogą zapewnić kampanie rtb:
– możliwe jest realizowanie działań idealnie dopasowanych do celów biznesowych
– korzystać można z retargetingu
– tworzyć można jednostki reklamowe dopasowane do preferencji konkretnego typu klienta
Klienci zainteresowani zakupem
W działalności e-commerce bardzo ważne jest generowania zainteresowania wśród klientów, którzy będą zainteresowani zakupami konkretnych produktów. W tym względzie kampanie rtb są idealnym rozwiązaniem. Z łatwością można kreować kampanie sprzedażowe, które trafią wyłącznie do tych konsumentów, którzy są zainteresowani określonymi produktami czy usługami. W ten sposób rtb marketing może być znacznie bardziej skuteczny przy z góry określonym budżecie, gdyż ma się wpływ na oddziaływanie każdej jednostki reklamowej.
Co wpływa na cenę?
Za powierzchnię reklamową można zapłacić bardzo różne ceny. Model aukcyjny sprawia, że ma się bardzo dużą kontrolę nad kosztami wykupowanych formatów reklam. Natomiast trzeba brać pod uwagę, że na cenę wpływa wiele elementów. Znaczenie ma między innymi to do jakiego typu odbiorców będzie kierowana kampania rtb. Za reklamy do pewnych grup klientów trzeba zapłacić dużo więcej. Na ceny wpływa również wybrany wydawca, jak też sposób czy czas w jakim reklama w wybranym formacie będzie emitowana. Generalnie kampania rtb to dobre rozwiązanie przede wszystkim dla większych marek. Wówczas uzyskać można dodatkowo efekt skali. W ten sposób zwiększenie sprzedaży internetowej może być znaczące. W ramach działalności e-commerce ma to bardzo duże znaczenie. Pozwala to znacznie lepiej wykorzystywać duże budżety przeznaczone na realizowanie kampanii promocyjnych czy sprzedażowych.