Linki zewnętrzne a ranking pozycji

Pozycjonowanie stron internetowych umożliwia wypracowanie pożądanych miejsc w rankingu wyszukiwarek na kluczowe frazy. Należy sobie jednak zdawać sprawę z tego, że jest to proces długotrwały i obarczony pewnym ryzykiem. Wszelkie działania powinny być przeprowadzane w sposób przemyślany, w przeciwnym razie Google może na witrynę nałożyć karę.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie serwisu internetowego jest to szereg działań związanych z podniesieniem pozycji w rankingu. Wszelkie działania pozycjonujące, w tym linki seo, powinny zostać przeprowadzone kompleksową analizą danego przypadku oraz optymalizacją strony internetowej. Dobrze przygotowana witryna będzie się o wiele łatwiej pozycjonować.

Różnorodne strategie pozycjonowania

Im większa jest liczba specjalistów w danej dziedzinie, tym więcej sposobów odniesienia sukcesu można wskazać. Podobnie jest także w odniesieniu do pozycjonowania. Biorąc pod uwagę fakt, że algorytm wyszukiwarki na podstawie którego roboty tworzą ranking jest tajny, to każdy specjalista SEO musi nieco eksperymentować na własną rękę. Z tego też powodu pozycjonowanie zawsze obarczone będzie pewnym ryzykiem. Bezpieczne pozycjonowanie linki zewnętrzne pozyskuje w sposób zrównoważony. Dla nikogo chyba nie będzie żadnym zaskoczeniem, że inaczej będzie wyglądała strategia pozycjonowania świeżej domeny, do której nie prowadzi jeszcze żaden link zewnętrzny, a zupełnie inną strategię trzeba będzie przyjąć w wypadku rozbudowanych serwisów, gdzie linki pozycjonujące liczy się w dziesiątkach tysięcy.

Pozycjonowanie linki – jak zdobywać je bezpiecznie?

Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę wielkość witryny i ilość wyjściowych linków pozycjonujących. Jeżeli linki pozycjonujące to zaledwie kilkanaście sztuk, to dokładać należy je rozsądnie. Kolejnym niezmiernie istotnym aspektem jest to, aby linki seo posiadały zróżnicowane anchory. Jeżeli będą zdobywane tylko i wyłącznie na jedną frazę kluczową, to takie zabiegi mogą się wydać podejrzane i będą skutkowały w najlepszym przypadku spadkiem pozycji. Prócz ilości linków pozycjonujących które pozyskuje się dla konkretnej witryny warto także zwrócić uwagę na ich jakość, czyli na to z jakich serwisów pochodzą. Linki wywodzące się tylko i wyłącznie z katalogów czy stron typu precel mogą nie przynieść oczekiwanego rezultatu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *