Coraz częściej wybierane technologie głosowe

Coraz więcej firm zaczyna stosować zaawansowane technologie głosowe do wykonywania pewnych prostych czynności. Coraz popularniejsze staje się stosowanie wirtualnych call center przez firmy sprzedażowe lub marketingowe. Nic dziwnego, gdyż jest to technologia dająca niekwestionowane możliwości

Technologia przyszłości?

Z takimi technologiami jak właśnie voice boty łączy się wiele skojarzeń na temat najbardziej zaawansowanych rozwiązań. Nic dziwnego, gdyż jest to pewien rodzaj sztucznej inteligencji, a rozwiązania tego typu coraz częściej stają się wykorzystywane w przemyśle i usługach. Można więc podejrzewać, że boty głosowe staną się za niedługo czymś naturalnym, a ich zastosowanie będzie bardzo powszechne.

Bot głosowy – gdzie znajdzie zastosowanie?

Jednym z już działających rozwiązań są syntezatory mowy wykorzystywane w wielu gałęziach przemysłu. Innym rozwiązaniem jest wirtualne call center, czyli boty przyjmujące zamówienia. Tego typu rozwiązanie powoli wdrażają duże firmy taksówkarskie oraz duże sieci restauracji. W ten sposób można ograniczyć liczbę ludzi potrzebnych do obsługi klienta i wykorzystać ich do innych zadań.

Można spodziewać się, że w przyszłości voice bot będzie dużo bardziej powszechny. Bardzo możliwe, że pewne porady medyczne będą obsługiwane przez boty głosowe, po uprzednim przygotowaniu zaawansowanego systemu eksperckiego posiadającego wiedzę, na temat różnych chorób. W ten sposób można by odciążyć lekarzy, dając im możliwość skupienia się na trudnych przypadkach.

Idąc dalej, obsługa reklamacji, porady prawne czy obsługa interesantów w różnego rodzaju biurach to kolejne dziedziny, gdzie bot głosowy może znaleźć swoje zastosowanie, oczywiście w zależności od przypadku. W niektórych sytuacjach, technika ta pozostaje jeszcze za mało rozwinięta aby móc rozwiązać skomplikowane sprawy. W takich przypadkach pomoc ludzi nadal będzie niezastąpiona.

Co czeka ludzi?

Wiele osób zastanawia się czy zaawansowana automatyzacja to dobre rozwiązanie dla ludzkości. Niesie to ze sobą wiele zalet, gdyż wirtualne call center będzie mogło na raz obsługiwać więcej osób, a uzyskanie recepty czy porady medycznej nie będzie wymagało ruszania się z domu do przychodni. Niektóre osoby mogą czuć strach przed utratą pracy, ale trzeba pamiętać, że ludzka inteligencja jest nadal niezastąpiona w wielu przypadkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *