Od produkcji do konsumpcji jest długa droga. Jednak, jeżeli przedsiębiorca już przekaże swój wyrób na rynek, musi zadbać również o jego opakowanie. To na nie się zwraca uwagę i to ono gra przy zakupie pierwsze skrzypce. Jakie zatem możliwości mają producenci i jak mogą zaskoczyć swoich stałych klientów?
Co-packing – co kryje się pod tą nazwą?
Co-packing w wolnym tłumaczeniu można określić jako patrzenie na produkt przez pryzmat jego opakowania. Innymi słowy jest to coś na wzór „oceniania książki po okładce”. Dlaczego jest to tak istotne? Dlatego, że konsumenci uwielbiają kupować ładne rzeczy. Rzeczy, które są pięknie opakowane, kolorowe, naturalne i wykonane specjalnie dla nich. Uwielbiają również rozpakowywać towary, które zawinięte są w ładną folię. Czują się wówczas, jak dziecko, które otrzymało wymarzony prezent. Producenci mając tę wiedzę, mogą sprzedawać dobrze znane już produkty, po zupełnie nowych cenach – a klienci… Chętnie będą je kupować!
Konfekcjonowanie – bo tak brzmi polski odpowiednik usługi co-packingu – rozwinęło się na tyle, że powstaje coraz więcej firm, których działalność opiera się jedynie na świadczeniu usług opakowaniowych.
Tworzenie opakowań – coś więcej niż wymiana na nowe
Przedsiębiorstwa zajmujące się konfekcjonowaniem, nie ograniczają się jedynie do wymiany bardzo zniszczonych czy przestarzałych opakowań. Takie firmy rozszerzyły swoją działalność na przykład na tworzenie całych zestawów promocyjnych, przepakowywanie w opakowania jednostkowe lub zbiorcze poszczególnych towarów, foliowanie a także dołączanie materiałów informacyjno-reklamowych. Jednak czy potrzebne do tego jest nowe przedsiębiorstwo? Dlaczego producent sam nie może sobie tworzyć takich opakowań tylko zleca to zewnętrznej firmie?
Co-packing, jako usługa outsourcingowa, jest tańsza i może zaoferować znacznie więcej, niż mógłby to uczynić sam producent. Dlaczego? Dlatego, że firma produkcyjna mogłaby otworzyć linię pakowania w jednym, góra dwóch stylach – a to i tak wygenerowałoby niebotycznie wysokie koszty. Zlecając to firmie zewnętrznej, może co chwilę zmienić opakowanie. A wiadomo, że nowe rzeczy zachęcają klientów do zakupu. Niekiedy wystarczy zmiana koloru czy inne przedstawienie produktu, by konsumenci na nowo chcieli kupować dany produkt. Jest to niby banalna rzecz, jednak przynosząca firmie sporo korzyści.
Takie usługi można zamówić za pośrednictwem strony Perfect Meridian. Ich wieloletnie doświadczenie pozwala firmom zwiększyć swój dotychczasowy obrót i zyskać nowych klientów.