Coraz więcej czasu spędzamy przeglądając media społecznościowe, wrzucając zdjęcia, aktualizując statusy czy dodając posty. Znaczącą część naszego wirtualnego „życia” spędzamy w social mediach. Trudno zatem dziwić się, że skuteczne działania marketingowe muszą obejmować również media społecznościowe.
Jak podejść do marketingu w social mediach?
Marketing w mediach społecznościowych może wydawać się banalny — wystarczy przecież kilka postów raz na jakiś czas, by informować społeczność o aktualnościach i budować wizerunek marki. Niestety nie zawsze jest to takie proste. Social media marketing warto prowadzić w sposób przemyślany, a najlepiej w oparciu o określoną strategię.
Gdzie prowadzić działania marketingowe?
Pierwszym wyborem wydaje się Facebook. Dzieje się tak głównie dlatego, że są tam właściwie wszyscy — zarówno nasi klienci, jak i konkurencja. Rzecz jasna warto wykorzystać możliwości tej platformy, jednak nie jest to jedyne miejsce, gdzie powinniśmy promować swoją firmę.
W zależności od rodzaju działalności, jaką prowadzimy, social media marketing może obejmować w naszym przypadku także YouTube czy Instagram. Dużo zależy tutaj od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć, tym bardziej że w pewnych sytuacjach zdjęcie lub wideo są w stanie zdecydowanie lepiej przemówić do odbiorcy niż np. długa lista zalet nowego produktu czy usługi.
Marketing a prowadzenie bloga
Również prowadzenie bloga kwalifikuje się jako social media marketing. Firmowy blog ma być bowiem nie tylko miejscem, gdzie potencjalni klienci mogą zapoznać się z ofertą naszej marki. Oprócz tego warto wykorzystać potencjał bloga w kwestii kreowania społeczności, która pozwoli nam nie tylko na osiąganie zysków, ale też na doskonalenie naszej oferty.
Odzew od rzeszy czytelników jest tym, co jest charakterystyczne dla marketingu w mediach społecznościowych. Dzięki niemu możemy zdecydowanie szybciej dostosować ofertę do wymagań rynkowych, a zatem uniknąć ewentualnych strat ze względu na nietrafiony produkt czy usługę. Wsparcie ze strony czytelników i obserwatorów daje znaczącą przewagę nad innymi formami marketingu.
Marketing w mediach społecznościowych to stosunkowo nowe narzędzie, które pomaga zdobywać klientów i tworzyć wizerunek marki. Warto jednak wykorzystać jego potencjał możliwie najpełniej, gdyż tradycyjne formy marketingu mogą z czasem okazać się coraz mniej efektywne w porównaniu do marketingu w social mediach.