Na czym polega kampania PPC?

PPC to skrót pochodzący z języka angielskiego od zwrotu Cost Per Click. Jest to jedna z form internetowej reklamy, oparta na modelu rozliczeniowym. Reklamodawca w tego rodzaju reklamie płaci za kliknięcie w nią – w link lub też baner reklamowy. Natomiast po kliknięciu użytkownik przenosi się na internetową stronę reklamodawcy. Tego rodzaju działanie najczęściej wykorzystują kampanie Google AdWords. Bardzo zbliżonymi do PPC modelami są także CPM, a więc Cost Per Mille bądź CPA – Cost Per Action. CPM uzależniony jest od płatności z góry za tysiąc wyświetleń danej reklamy, zaś CPA – od kosztów za akcję, a więc za reklamę płaci się w chwili, gdy dany użytkownik wykonuje na konkretnej stronie jakąś czynność.

Sposoby wykorzystania kampanii PPC

Reklama PPC jest wykorzystywana w kampaniach wyszukiwarek internetowych oraz w sieciach kontekstowych. W wyszukiwarce Google pod pojęciem PPC kryją się kampanie display oraz linki sponsorowane. Kampanie ppc mogą być wykonywane w postaci grafiki, video czy też tekstu. Świetnie nadaje się do wykonywania akcji promocyjnych oraz innych działań czasowych posiadających określony cel. Bardzo ważne są również działania SEO PPC, a więc pozycjonowanie stron internetowych.

Korzyści stosowania kampanii PPC

Kampanie PPC są bardzo atrakcyjne pod względem finansowym. Dają bowiem możliwość stałej kontroli nad budżetem, jako że reklamodawca podejmuje decyzję jak duży nakład pieniędzy przeznacza na wydatki reklamowe i jak będzie prowadzona kampania. Wpływ na wyświetlanie reklam ma maksymalna kwota jaką reklamodawca może zapłacić za jedno kliknięcie, a także tzw. wynik jakości, określający jaka jest trafność danej reklamy. Tu pod uwagę bierze się np. trafność słów kluczowych (co wiąże się z SEO PPC) czy przewidywalny wynik jaki będzie osiągnięty poprzez kliknięcie. Im więc wyższy jest wynik jakości, tym mniejszy jest koszt za jedno kliknięcie, zaś reklama ostatecznie znajduje się na wyższej pozycji.

Reklama PPC cechuje się także bardzo sprawnym i szybkim procesem uruchamiającym. W związku z czym kampanie PPC są błyskawiczną metodą zwiększenia ruchu na stronie oraz pozyskiwania nowych użytkowników. Wszystko odbywa się małym kosztem, co wpływa na popularność PPC wśród małych i średnich przedsiębiorstw, które pragną wypromować się w konkretnym regionie. Dodatkową zaletą jest stała możliwość monitorowania kliknięć w reklamę lub też słów, dających najlepsze wyniki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *