Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że procesy logistyczne w e-commerce mogą zostać zoptymalizowane. Dzięki temu zarządzanie przedsiębiorstwem będzie nie tylko prostsze, ale również znacznie tańsze. W jaki sposób co-packing oraz fulfilment mogą wpłynąć na rozwój e-sklepu? Jak wiadomo, w branży e-commerce bardzo istotne znaczenie ma przepakowywanie towarów.
Czym dokładnie jest co-packing?
Należy mieć świadomość, że co-packing to w najprostszym możliwym ujęciu kompleksowe pakowanie i przepakowywanie produktów. Warto wiedzieć, że dystrybutor lub producent dzięki zleceniu wspomnianych działań zewnętrznej firmie może zdecydowanie ograniczyć kosztów prowadzenia działalności.
W jaki sposób przedsiębiorstwo może zaoszczędzić wdrażając omawiane rozwiązanie? Doskonałym przykładem może być zminimalizowanie wydatków związanych z prowadzeniem magazynu czy wynajmem powierzchni magazynowej.
Dlaczego zalecane jest zainwestowanie w outsourcing logistyki i co-packing?
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że decydując się na co-packing, a także outsourcing usług logistycznych przedsiębiorstwo może zredukować wszystkie wydatki związane z zakupem właściwych maszyn i narzędzi, a także zatrudnieniem odpowiednich pracowników.
Godny uwagi jest fakt, że profesjonalne firmy co-packingowe przyjmują towary bez opakowań. Warto wiedzieć, że w zdecydowanej większości przypadków usługa obejmuje wymianę zniszczonych opakowań, a także Przepakowywanie towarów z opakowań zbiorczych do opakowań jednostkowych.
Jakie są jeszcze zalety omawianego rozwiązania?
Nie można zapomnieć, że w ramach co-packingu firma zewnętrzna wykonuje również konfekcjonowanie towarów, foliowanie paczek, tworzenie zestawów promocyjnych. Oznacza to, że jedynym udogodnieniem nie jest tylko przepakowywanie produktów.
Przedsiębiorstwo, które podejmie decyzję o zleceniu co-packingu zewnętrznej firmie będzie miało całkowitą pewność, że wszystkie prace dotyczące pakowania towarów zostaną wykonane rzetelnie, profesjonalnie, a także bardzo sprawnie. Właściciel firmy nie będzie musiał zajmować się przygotowaniem produktu do wysyłki.