Osoby, które planują kupić, sprzedać lub wynająć mieszkanie szukają w internecie miejsca, w którym mogłyby umieścić ogłoszenie. Należy jednak zdawać sobie sprawę, że wybór nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać. Działa bowiem obecnie bardzo dużo portali z nieruchomościami. Czym powinno się sugerować przy podjęciu ostatecznej decyzji? Czy ranking portali nieruchomości jest dobrym rozwiązaniem?
Ruch globalny
Pierwszą kwestią jaką powinno się wziąć pod uwagę analizując portale nieruchomości ranking jest liczba odwiedzin. Jak wiadomo im więcej osób wchodzi na dany portal nieruchomości, tym większa szansa, że ogłoszenie będzie cieszyło się satysfakcjonującym zainteresowaniem. Warto zdawać sobie sprawę, że czołowe polskie portale nieruchomości ranking mogą się cieszyć wynikiem ponad miliona odwiedzin rocznie.
Skuteczność portali nieruchomości
Kolejnym aspektem, jaki należy uwzględnić przy wyborze portalu nieruchomości jest skuteczność. Należy zatem dowiedzieć się, z których portali najbardziej zadowoleni są klienci. Świetnym rozwiązaniem są różnego rodzaju fora dyskusyjne czy grupy na portalach społecznościowych. Bardzo często portale, które mają większy ruch charakteryzują się mniejszą skutecznością w porównaniu do konkurencji, którą odwiedza mniejsza liczba użytkowników. Jest to spowodowane przede wszystkim przejrzystością szaty graficznej czy funkcjonalnościami. Należy również wziąć pod uwagę fakt, że zdecydowana większość renomowanych portali nieruchomości działa na rynku już od 10 lat, dlatego ludzie umieszczają w nich swoje oferty, gdyż mogli nie słyszeć lub nie znać konkurencyjnego portalu mającego większą skuteczność.
Ranking portali nieruchomości
Świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie dysponują dużą ilością czasu na porównanie portali nieruchomości jest ranking portali nieruchomości tworzony przede wszystkim przez branżowe serwisy internetowe. Na podstawie określonych aspektów analizowane są poszczególne, renomowane portale nieruchomości, a następnie umieszczane w rankingu pod względem poszczególnych parametrów. Należy mieć świadomość, że przeważnie brane są pod uwagę takie czynniki jak liczba odsłon, funkcjonalność danego portalu, czas potrzebny na zamieszczenie ogłoszenia, działanie wersji mobilnej, liczba ogłoszeń, działanie pomocy technicznej, a także cena za wstawienie ogłoszenia.