Copacking to rozwiązanie, które cieszy się coraz większą popularnością. Nie od dzisiaj wiadomo, że wielu klientów kupuje „oczami”, więc wygląd produktu ma dla nich nie lada znaczenie. Jeśli więc mają do wyboru produkt w „zwykłym” opakowaniu, które niczym się nie wyróżnia i w takim, które od razu zwraca na siebie uwagę, najczęściej sięgną po ten drugi. Jakie są jeszcze inne zalety pakowania towarów w formie copackingu?
Co packing – drugie życie dla tych samych produktów
Przedsiębiorca, który decyduje się na co packing, najczęściej robi to świadomie. To znaczy, że pakowanie towaru w ładniejsze opakowanie jest podyktowane wynikami sprzedaży. Jeśli produkt jest wciąż dobry, a przynajmniej w klasie średniej, a nie przynosi zysku, zmiana opakowania teoretycznie powinna nieco poprawić dochody z tytułu jego sprzedaży. Można więc powiedzieć, że copacking daje produktom jakby drugie życie – z zapomnianych i omijanych znów stają się towarem, który ponownie przynosi zysk.
Copacking – towar, który przyciąga uwagę
Za pomocą copackingu można również sprawić, że produkt przestanie być tak zwaną „szarą myszką” w ofercie firmy. Zamiast być ciągle w cieniu innych towarów, może stanąć przed klientem i powiedzieć poprzez swoje opakowanie: „Jestem atrakcyjny i mogę Ci się przydać”. Copacking to dobre rozwiązanie, jeśli takim produktem jest towar, który był niegdyś przysłowiową kurą znoszącą złote jajka.
Taki produkt zawsze będzie ważny dla przedsiębiorstwa i raczej z niego nie zrezygnuje, ponieważ większość sukcesów opiera się właśnie na sprzedaży tego towaru. Gdy jednak ma za sobą lata świetności, klienci mogą pomyśleć, że firma się nie rozwija i bazuje jedynie na dokonaniach z przeszłości, co nie wygląda najlepiej pod względem wizerunku.
Pakowanie towarów – copacking pozwala dodać logo firmy i ofertę reklamową
Bardzo często też pakowanie towarów w formie copackingu pozwala dotrzeć do większej liczby odbiorców. Jeśli na przykład dana osoba kupi produkt w nowej odsłonie graficznej, może otrzymać także informację o pełnej ofercie firmy.
Wraz z nowym opakowaniem można bowiem dołączyć powiązane tematycznie produkty albo odesłać takiego konsumenta na stronę firmową przedsiębiorstwa, gdzie zapozna się z całą ofertą.
Zatem copacking może być również udany chwytem marketingowym, który podniesie sprzedaż wielu produktów, a nie tylko tego, dla którego udało się zaprojektować nowe opakowanie.