Gdyby zapytać internautów w różnym wieku: „co to Instagram” to zapewne większość z nich nie miałaby problemu z odpowiedzią. Wynika to z faktu, że Instagram obok Facebook’a jest obecnie jednym z najważniejszych i najbardziej znanych serwisów na całym świecie.
Instagram co to jest?
Odpowiedź na pytanie: „instagram co to jest” wymaga cofnięcia się w czasie do 2010 roku, kiedy powstał ten serwis. Jego autorzy postawili sobie za zadanie przekazanie internautom miejsca w sieci, gdzie będą mogli publikować zdjęcia, filmy, dodawać do nich filtry i dzielić się opiniami.Zaletą korzystania z aplikacji jest łatwość dodawania zdjęć i filmów, dzięki czemu nawet osoby, które nie mają biegłości w obsłudze komputera i w poruszaniu się w sieci, mogą bez problemu dodawać fotografie, obsługiwać proste filtry i dzielić się zdjęciami.
Co to Instagram? – dodatkowe funkcje
Tym, co zdecydowanie wyróżnia Instagram jest kwadratowy format zdjęcia, który obecnie jest rzadko spotykany. Porównuje się go do zdjęć rodem z aparatów Kodak Instamatic lub Polaroid. Połączono go z możliwością dzielenia się zdjęciami z innymi osobami na całym świecie, co zyskało społeczny aspekt. Dzięki temu popularność aplikacji jest obecnie tak duża. Obecnie Instagram stanowi znane medium, które wielu osobom służy m.in. do obserwowania publikacji znanych osób, celebrantów, artystów itp. To też miejsce w sieci, które pozwala dobrze promować własną twórczość, dlatego z powodzeniem publikują tam swoje zdjęcia osoby, które np. prowadzą blogi, sklepy internetowe itp. Powszechne stało się stosowanie Instagrama w miejscach pracy jako kolejnego narzędzia marketingu internetowego, przeznaczonego do promocji.
Instalowanie oraz korzystanie z Instagrama
Istagram dostępny jest obecnie na wszystkie trzy najważniejsze platformy mobilne, a jego intalator można pobrać ze sklepów w sieci z aplikacjami. Samo aktywowania aplikacji jest proste i nie wymaga specjalnych umiejętności, ponieważ wystarczy jednie uruchomić pobrany plik.Po uruchomieniu aplikacji należy zalogować się. Może się to odbyć na jeden z dwóch sposobów, tj. poprzez login i hasło na profilu na Facebooku lub też poprzez założenie nowego konta wprost na Instagramie. W drugim z omawianych przypadków konieczne jest podanie adresu e-mail i nazwy wybranego dla siebie profilu, na którym będziemy potem publikować. Na tym etapie zakładania konta i logowania się można też podać inne dane, takie jak np. numer telefonu oraz imię i nazwisko. Można dodać też awatar do profilu.