Przed przystąpieniem do poszukiwania nowej pracy warto dobrze się przygotować. Sprawdzić jak najwięcej ofert, dowiedzieć się kilku podstawowych informacji o firmie, do której aplikujemy, a co najważniejsze napisać cv w sposób profesjonalny. Tworzenie CV od początku pod kątem przedstawienia swojej osoby w jak najlepszym świetle jest bardzo istotne.
Jakie informacje powinno zawierać dobrze napisane CV?
Ten dokument nie musi być suchym i nieciekawym formatem, musi jednak zawierać wszystkie dane, które są konieczne do oceny naszej kandydatury na stanowisko, o które chcemy się ubiegać.
Zasadniczą częścią, od której trzeba rozpocząć tworzenie CV od początku jest zamieszczenie danych osobowych, takich, jak imię i nazwisko, adres zamieszkania, numery kontaktowe telefonu, adres mailowy.
W następnym dziale CV należy umieścić opis przebiegu kariery zawodowej, wykształcenie oraz wszelkie kursy, szkolenia i uprawnienia, które w przeszłości nabyliśmy.
Jak powinno wyglądać prawidłowo napisane CV?
Informacje, które będą przydatne przyszłemu pracodawcy w procesie rekrutacji, powinny być przyporządkowane przejrzyście umieszczonym akapitom, zaopatrzonym w stosowne tytuły.
Przejrzysta forma, pogrubienia, wypunktowania oraz elegancka szata graficzna z całą pewnością przyciągnie wzrok osoby zajmującej się rekrutacją pracowników, dlatego zdecydowanie liczy się pierwsze wrażenie.
Każde prawidłowe CV powinno zwierać zdjęcie podobne do fotografii do dowodu osobistego. Taka forma jest bardziej bezpieczna, nie warto zamieszczać zdjęć zbyt swobodnych.
Jakie CV najlepiej przemówi do potencjalnego pracodawcy?
Chociaż CV jest dokumentem oficjalnym, który podlega określonym zasadom, warto skupić się nieco na specyfice firmy, do której aplikujemy. Podając informacje o naszych umiejętnościach dobrze jest nakierunkować je na profil działalności przyszłego pracodawcy.
Dobrze napisane CV jest to aplikacja stworzona z myślą o tym konkretnym pracodawcy, u którego chcemy uzyskać stanowisko pracy. Jeśli chcemy wykorzystać ponownie nasze CV warto je nieco zmodyfikować.
Aby CV odniosło pożądany skutek i przyszły pracodawca chciał umówić się z nami na osobistą rozmowę kwalifikacyjną warto umieścić interesujące dane, ale nie rozpisywać się zanadto.
Czy forma graficzna jest ważna?
Im bardziej przejrzysta i przemyślana jest forma CV tym chętniej będzie przeczytana przez pracodawcę.
Można to sprawdzić oglądając dokument z odległości, treść nie powinna się zlewać w jedną całość, ale także forma nie może być zbyt skomplikowana.