Druk sublimacyjny jest nowoczesną i dynamicznie rozwijającą się technologią poligraficzną. Szczególnie duże zainteresowanie nią wykazuje branża reklamowa, nadruk sublimacyjny jest jednak chętnie wybierany także przez klientów indywidualnych. Warto zapoznać się więc zarówno z jego zaletami, jak i z ograniczeniami.
Przegląd zalet druku sublimacyjnego
Dzięki możliwościom, jakie daje sublimacja druk jest znacznie prostszy niż wiele innych technik poligraficznych. Jeśli chcemy przekonać się, jak sprawdzi się w praktyce, nie potrzebujemy wiedzy specjalistycznej. Znacznie ważniejsze okazują się zdolności manualne, bo właśnie one przesądzają o tym, jakiej jakości będzie gotowy produkt. Druk sublimacyjny jest z tego powodu opłacalny także z perspektywy tych osób, które chcą zajmować się nim zawodowo. Koszty uruchomienia produkcji nie są duże, a i zwrot inwestycji ma miejsce szybciej niż moglibyśmy się tego spodziewać.Warto wspomnieć i o tym, że dzięki wykorzystaniu metody sublimacji druk pojedynczego rozwiązania nie zajmuje wiele czasu. To doskonała wiadomość dla wielu zamawiających, którzy oczekują, że konkretne rozwiązania zostaną im dostarczone „na już”. Plusem nadruków sublimacyjnych jest także to, że można je wykonywać nawet w małych nakładach bez obniżenia opłacalności przedsięwzięcia.
Czy można mówić o wadach nadruków sublimacyjnych?
Osoby inwestujące w nadruk sublimacyjny muszą liczyć się z tym, że również on posiada pewne ograniczenia. Najpoważniejsze wiąże się z tym, że nie ma tu mowy o białym kolorze druku. Gdy w grę wchodzi sublimacja druk odbywa się z wykorzystaniem trybu kolorów CMTK. Jeśli więc w projekcie taki kolor został uwzględniony, na gotowym przedmiocie będzie on miał zawsze kolor podkładu. Oczywiście, nie jest to problem, z którym nie można sobie poradzić. Sprawdzonym rozwiązaniem może być choćby drukowanie na białych powierzchniach.Inną niedogodnością, z istnienia której dobrze jest zdawać sobie sprawę, jest konieczność drukowania jedynie na tych gadżetach, które są dedykowane właśnie do tej technologii. Nie oznacza to, że nie ma mowy o stosowaniu tego nadruku na ceramice lub metalu, materiały te muszą jednak wcześniej zostać pokryte specjalną warstwą polimerową.