Reklama na YouTube

Reklama na YouTube – podstawowe informacje

Dzisiaj coraz częściej pojawia nam się gdzieś informacja, że opłaca nam się zainteresować tematem reklam na YouTube. Czy rzeczywiście jest to dobry pomysł? W końcu reklama YouTube kojarzy nam się powszechnie raczej z dość dużym prestiżem, a co za tym idzie ze sporymi wydatkami. Jest to jednak założenie błędne, które warto wykorzystać na naszą korzyść!

Zalety reklamy na YouTube

Zacznijmy zatem od zalet reklamy YouTube. Otóż na pewno taka forma reklamy umożliwia nam dostęp do bardzo wielu odbiorców. To jednak nie wszystko. Powiedziane przed chwilą zostało, że reklamy YouTube powszechnie kojarzą się z dużymi markami. Wydaje nam się, że na reklamy na YouTube pozwolić sobie mogą tylko najlepsze marki, zatem każdą reklamę traktujemy jako prezentację naprawdę dobrej firmy. Tymczasem istnieje wiele możliwości zareklamowania się na tym serwisie dla nawet początkujących firm. Będąc taką małą firmą z reklamą YouTube od razu będziemy traktowani jak poważne przedsiębiorstwo. Takich efektów nie gwarantuje żadna inna forma reklamy.

Koszty reklamy YouTube

Właśnie – warto teraz poruszyć zagadnienie, ile kosztuje reklama na YouTube. Skoro jest dostępna dla małych firm to w zasadzie nie powinna być droga – i tak jest też w istocie. Reklama YouTube posiada tę niezwykłą zaletę, że płacimy dopiero, jeśli użytkownik obejrzy więcej niż 30 sekund reklamy albo krótszy filmik. To gwarantuje nam fakt, że płacimy za reklamy YouTube, które rzeczywiście zostały wyświetlone przez naszych potencjalnych klientów, osoby nami zainteresowane.

Reklama YouTube a narzędzia statystyczne

Koniecznie należy również dodać, że YouTube umożliwia nam skorzystanie z różnych narzędzi statystycznych, dzięki którym przeanalizujemy dokładnie działanie naszej reklamy. A zatem możemy sprawdzić, jakie osoby wyświetliły dłużej naszą reklamę YouTube, czy weszły na naszą stronę, ile razy itd. Dzięki temu spersonalizujemy reklamy YouTube. Z drugiej strony takie narzędzia pozwolą nam także na określenie cech naszych potencjalnych klientów.

Skuteczność reklam na YouTubie

Spotkamy się na pewno także ze stwierdzeniem, że reklamy na YouTube nic nie dają, bo tylko denerwują użytkownika i wszyscy mają ich dość. Rzeczywistość wygląda nieco inaczej jednak. Otóż denerwują nas tylko te reklamy, które nie dotyczą tego, co nas interesuje. Warto nawet spojrzeć na siebie, jak często niby mimochodem, ale jednak patrzymy na reklamę na YouTube, która nas jakoś zainteresowała albo też podświadomie zapamiętujemy nazwę firmy lub produkt…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *